.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رتبه دهم مازندران در دریافت تسهیلات رونق تولید در کشور
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: از لحاظ تعداد واحدهای صنفی ثبت شده جهت دریافت تسهیلات مازندران رتبه نخست را در کشور دارد ولی از لحاظ مبلغ اختصاص داده شده رتبه دهم را در کشور داریم امیدواریم طی دو ماه پایانی بتوانیم به رتبه چهارم یا پنجم در کشور برسیم.

به گزارش شمال نیوز، حسین قوانلو درباره برگزای جلسات ستاد تسهیل رونق تولید در استان اظهار کرد: امسال حدود ۵۶ جلسه ستاد تسهیل داشتیم که ۱۹ جلسه آن با ریاست استاندار، ۱۳ جلسه به ریاست خیریان‌پور معاون استاندار و ۲۴ جلسه به‌صورت تخصصی برگزار شده است.

 

وی افزود: در جلسه ستاد تسهیل ۵۶۰ مصوبه داشتیم که ۱۵۲ مورد آن اجرا شده و ۴۰۸ مصوبه در حال پیگیری است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران  اضافه کرد: همچنین ۲۴۲ کارگروه‌های ستاد تسهیل با ریاست فرمانداران در شهرستان‌های استان برگزار شده است.

 

این مسؤول در بحث پرداخت تسهیلات رونق تولید، بیان کرد: ۲۵۴ واحد صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان  ۴۱۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند که این میزان در همین چند ماه از ۳۷۰ میلیارد تومان سال گذشته بیشتر بوده است.

 

قوانلو ادامه داد: همچنین از سوی بانک‌ها به یک‌هزار و ۴۳۴ واحدهای کوچک و متوسط مبلغ ۷۳۵ میلیارد تومان به‌صورت مستقیم پرداخت شده است.

 

وی با اعلام اینکه در سامانه هماهنگ یک‌هزار و ۶۸۸ واحد به مبلغ یک‌هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید ثبت شده است، تصریح کرد: از لحاظ تعداد واحدهای صنفی ثبت شده جهت دریافت تسهیلات مازندران رتبه نخست را در کشور دارد ولی از لحاظ مبلغ اختصاص داده شده رتبه دهم را در کشور داریم امیدواریم طی دو ماه پایانی بتوانیم به رتبه چهارم یا پنجم در کشور برسیم.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: منابع بانکی در استان خوب است و مشکلی در پرداخت نداریم ولی واحدهای ما در تامین سرمایه در گردش به‌ویژه سرمایه ثابت در ایجاد طرح‌های جدید مشکل دارند که لازم است بانک‌ها همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.

 

این مسؤول یادآور شد: در استان مازندران نسبت تسهیلات به منابع بانکی ۷۵ درصد است که عدد پایینی است در حالی‌که نرم کشوری ۸۵ درصد باید باشد.

 

قوانلو درباره پیگیری عدم همکاری بانک‌ها، اظهار کرد: در کارگروه تسهیل موارد را مطرح می‌کنیم که استاندار مازندران به‌صورت تحکمی وارد شدند و الان بانک‌ها همکاری خوبی دارند که امیدواریم آن چیزی که حق بخش‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان است محقق شود و بانک‌ها کمک کنند.

 

وی ادامه داد: در صورت عدم پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها ۷ تا ۱۴ روز بعد از مصوبه بلافاصله به بانک‌ها اعلام و پیگیری می‌کنیم که درحال حاضر در تعامل هستیم و طی ماه‌های اخیر از همکاری بانک‌ها راضی هستیم و اگر بتوانند سرعت پرداخت تسهیلات را بیشتر کنند مشکلات واحدهای ما کمتر می‌شود.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: باید قبول کنیم امسال نیاز سرمایه در گردش و ثابت واحدهای ما نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

 

این مسؤول در ارتباط با معیار ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان، تصریح کرد: چون این تسهیلات کم‌بهره نبوده بلکه با سود ۱۸ درصد و از محل منابع داخلی بانک‌ها بوده تنها اهلیت واحدهای صنعتی سنجیده می‌شود و دارای پروانه بهره‌برداری باشد، فعال یا با ظرفیت بالا یا پایین کار کند  و به بانک‌ها معرفی می‌کنیم.

 

قوانلو یادآور شد: باید آورده واحد صنعتی ۶۰ درصد باشد و این خود اهلیت واحد صنعتی را ثابت می‌کند و سخت‌گیری خاصی نمی‌کنیم.

 

وی بیان کرد: برداشت ما این است سود ۱۸ درصد است قطعا انحراف بسیار پایینی در تسهیلات رونق تولید دارد چون کسی حاضر نیست در این شرایط تسهیلات با سود ۱۸درصدی دریافت کند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران درباره  اصلاح قوانین، خاطرنشان کرد: این مسائل در شورای گفت‌وگو و یا وزارت خانه مورد پیگیری قرار می‌گیرد که پیگیری‌ها ما به نتیجه رسیده است.

 

قوانلو اظهار کرد: بخش حسابرسی و بازرسی از صورت‌های مالی بوده که اجرا نمی‌شد و خوشبختانه پیگیری‌ها به نتیجه رسید و با ورود دادستان‌ کل کشور به تامین اجتماعی مبنی بر برخورد با پرونده سال‌های قبل وارد شد که تا حدودی مشکل برطرف شد و ورود قوه قضاییه را به فال نیک می‌گیریم.

 

وی در ارتباط با تملیک واحدها، تصریح کرد: این مهم را بارها و بارها در کارگروه تسهیل مصوب کردیم و در سال رونق تولید با مصوبه سران سه قوه بانک‌ها نباید واحدهای تولیدی در حال کار بانک‌ها حق ندارند به واحدهای درحال فعالیت اجراییه صادر کنند و برای مدیران ممنوع الخروج بزنند  با مصوبه اخیرا دادستان کل کشور ابلاغ کرد حق تملیک هیچ واحد در حال کاری را ندارند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران همچنین درباره تعیین تکلیف واحدها اعلام کرد: بعد پیگیری‌ها و با مصوبه اخیر برای اشخاص حقوقی تا ۲ میلیارد تومان و اشخاص حقیقی تا ۵۰۰ میلیون تومان سود قراردادها به صورت ساده بدون جریمه و سود مرکب محاسبه می‌شود که با این مصوبه اخیر مشکلات بسیاری از بدهکاران واحدهای تولیدی حل می‌شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.165 seconds.